Ny på RUC: Login og fjernadgang

Fjernadgang for studerende og ansatte ved RUC

LOGIN MED WAYF

For at blive genkendt som biblioteksbruger fra Roskilde Universitet skal du benytte loginmetoden WAYF ved login i bibliotekssystemet. Dette sikrer adgang til de e-ressourcer biblioteket stiller til rådighed.

Er du tidligere registreret som privatbruger i biblioteket og nu tilknyttet Roskilde Universitet bliver din konto automatisk opgraderet når du vælger loginmetoden WAYF. Svar i processen ja til spørgsmålet om du vil opgradere din konto. Dette sikrer adgang til bibliotekets e-ressourcer.

Personlige oplysninger i Bibliotekssystemet

Når du har oprettet dig som bruger, kan du logge ind på din profil via soeg.kb.dk i øverste højre hjørne. Her kan du bl.a. finde en oversigt over dine hjemlån og reserveringer. Du kan forny dine lån, såfremt de ikke er blevet reserveret af andre, ændre dit login ID, din pinkode til udlånsautomaterne, dit password osv.

Klik på pilen ved dit navn i højre hjørne

Vælg "Login og pinkode"

Login for eksterne brugere

Brugere der ikke er tilknyttet Roskilde Universitet kan få adgang til bibliotekets e-ressourcer ved at benytte publikums-PC'erne i bibliotekbygningen. Denne adgang kræver oprettelse som bruger i bibliotekssystemet vha. NemID.

Du kan oprette dig som privat låner HER

Du kan finde oplysninger om bibliotekets materialer og bestille fysiske bøger hjemmefra.